Keresőoptimalizálás | Mi az a SERP? | Esettanulmány

A "szappan kalkulátor" esete

Egy Excel tanfolyammal foglalkozó oldalamon érdekes dologra lettem figyelmes, ami jól példázza milyen szempontokat vesz a kereső figyelembe!

A tablazatkezeles.hu weboldalon egy érdekes véletlen hozott néhány látogatót, ami relevánsnak éppen nem mondható :).

Erre számítottak azok akik a szappan-kalkulátort szerették volna használni.

Az oldal egy e-mail tanfolyam hirdetőoldalaként funkcionál. A tanfolyam kezdőknek készült és tartalmaz néhány gyakorló feladatot is. Az egyik ilyen feladat az FKERES függvényt volt hivatott kicsit értelmezni, de érdekes dolog történt pár nap után.

Példaként egy szappanokkal foglalkozó, elképzelt üzlet volt a középpontban. Az oldalt alapvetően nem optimalizáltam túl, hiszen egy támogatóoldalnak készült a tanfolyamhoz. Éppen ezért így utólag talán nem is annyira meglepő mi lett a legnépszerűbb kulcsszó.

Egy ideig a legnagyobb forgalmat a "szappan kalkulátor" és a "szappan kalkulátor magyarul" kulcsszavak hozták úgy hogy az oldal átlagos helyezése a szappan kalkulátor kulcsszóra a 13. volt.

Miért érdekes ez a keresőoptimalizálás szempontjából?

Azért mert a keresők alapvetően nem fogják tudni azt, hogy Te mit szeretnél tőlük. A meglévő nyers, elsősorban szöveges adatok alapján fogja elbírálni hogy hol a weboldald helye.

Tehát ha nem foglalkozol az optimalizálással, elképzelhető, hogy sok látogatód lesz, viszont nem fogja őket érdekelni a terméked. Mit gondolsz a szappan kalkulátort keresők hány százaléka jelentkezett a tanfolyamomra? Pontos statisztikám erre nem volt, de nagy valószínűséggel 0.



©2016-2022 keresooptimalizalas.ewaste.hu