Keresőoptimalizálás | Mi az a SERP? | Esettanulmány
A keresőoptimalizálás egy jelentős lépése a SERP vagyis a Google keresőben való megjelenés optimalizálása. De hogyan is működik ez pontosan?
A SERP egy mozaikszó - Search Engine Results Page
Ránézésre apróságról beszélünk, azonban semmiképp nem elhanyagolható, ha a keresőoptimalizálásról beszélünk. Mindjárt meglátod miért!
A példa amin keresztül bemutatom a működését, egy rendszeres, ám kismértékű oldal látogatottságán mutatkozik meg igazán. Az oldal sokszor megjelent a keresőben, viszont kevesen kattintottak rá. A módosítással az oldal elhelyezkedése nem változott, mégis jelentősen megnövelte a látogatószámot. Nézzük mi történt.
Az adatok egy részét nem jelenítem meg a könnyebb érthetőség kedvéért, azonban fontos néhány dologgal tisztában lenni.
A CTR egy százalékban kimutatott mérőszám, ami azt mutatja be, mennyien kattintanak a hivatkozásodra. Ha 100x jelenik meg az oldalunk a keresőben, és 5-en kattintanak a mi hivatkozásunkra, a CTR = 5%. Részletesebben a CTR-ről itt olvashatsz .
Néhány információ a céloldalról:
2016.02.06-án módosítottam az előnézeti képen. Ekkor 3,26 % volt a CTR ami 3 db látogatót hozott naponta.
Az előnézettel az volt a probléma, hogy a legnépszerűbb keresőszavakra vonatkozó infomáció szerepelt ugyan az oldalon, azonban az összefoglaló szöveg nem teljesen utalt erre. Ezt teljes mértékben újra kellett írni, illetve a címsor is kapott egy relevánsabb kulcsszót.
A Google még aznap újraindexelte az oldalt. A 3. nap után már a statisztikák is árulkodtak róla, hogy változott valami, de nem igazán staibilizálódott a helyzet.
Amit egyértelműen sikerült elérni, az volt, hogy a CTR 5% fölé került. Mivel több esetben jelent meg az oldal is, így ezzel az aránnyal már minimum napi 9 látogatónk volt az adott cikkre.
2016.02.20-án pedig már egyértelmű siker könyvelhettem el. A CTR itt már 9,6% volt ami 19 látogatót hozott. A statisztikák itt már folyamatos emelekedést mutatnak.
Ez fogja eladni a weboldalad a látogatónak! Hiszen nem elég bejutni egy jó pozícióba a keresőben, valamivel kicsit rá is kell segíteni hogy jó értékelést is kapjon. Ne felejtsük el, hosszú távon a jó értékelés előnyt is tud adni!
©2016-2022 keresooptimalizalas.ewaste.hu