Keresőoptimalizálás | Mi az a SERP? | Esettanulmány

Mi az a SERP? 📺

A keresőoptimalizálás egy jelentős lépése a SERP vagyis a Google keresőben való megjelenés optimalizálása. De hogyan is működik ez pontosan?

A SERP egy mozaikszó - Search Engine Results Page

Ránézésre apróságról beszélünk, azonban semmiképp nem elhanyagolható, ha a keresőoptimalizálásról beszélünk. Mindjárt meglátod miért!

A példa amin keresztül bemutatom a működését, egy rendszeres, ám kismértékű oldal látogatottságán mutatkozik meg igazán. Az oldal sokszor megjelent a keresőben, viszont kevesen kattintottak rá. A módosítással az oldal elhelyezkedése nem változott, mégis jelentősen megnövelte a látogatószámot. Nézzük mi történt.

Az adatok egy részét nem jelenítem meg a könnyebb érthetőség kedvéért, azonban fontos néhány dologgal tisztában lenni.

Mi a CTR?

A CTR egy százalékban kimutatott mérőszám, ami azt mutatja be, mennyien kattintanak a hivatkozásodra. Ha 100x jelenik meg az oldalunk a keresőben, és 5-en kattintanak a mi hivatkozásunkra, a CTR = 5%. Részletesebben a CTR-ről itt olvashatsz .

Néhány információ a céloldalról:

  1. Az oldal átlagos helyezése a keresőben nem változott jelentősen
  2. A keresőben való megjelenések száma kis mértékben növekedett
  3. semmilyen egyéb dolgot nem csináltam az oldallal, kizárólag a SERP nézetét javítottam

2016.02.06-án módosítottam az előnézeti képen. Ekkor 3,26 % volt a CTR ami 3 db látogatót hozott naponta.

Az előnézettel az volt a probléma, hogy a legnépszerűbb keresőszavakra vonatkozó infomáció szerepelt ugyan az oldalon, azonban az összefoglaló szöveg nem teljesen utalt erre. Ezt teljes mértékben újra kellett írni, illetve a címsor is kapott egy relevánsabb kulcsszót.

A Google még aznap újraindexelte az oldalt. A 3. nap után már a statisztikák is árulkodtak róla, hogy változott valami, de nem igazán staibilizálódott a helyzet.

Amit egyértelműen sikerült elérni, az volt, hogy a CTR 5% fölé került. Mivel több esetben jelent meg az oldal is, így ezzel az aránnyal már minimum napi 9 látogatónk volt az adott cikkre.

2016.02.20-án pedig már egyértelmű siker könyvelhettem el. A CTR itt már 9,6% volt ami 19 látogatót hozott. A statisztikák itt már folyamatos emelekedést mutatnak.

A SERP optimalizálásásval a grafikonon látható eredményeket sikerült elérni.

Tehát tulajdonképpen mi is az a SERP és miért érdemes foglalkozni vele?

Ez fogja eladni a weboldalad a látogatónak! Hiszen nem elég bejutni egy jó pozícióba a keresőben, valamivel kicsit rá is kell segíteni hogy jó értékelést is kapjon. Ne felejtsük el, hosszú távon a jó értékelés előnyt is tud adni!



©2016-2022 keresooptimalizalas.ewaste.hu