Hogyan indítsam be a webáruházam?


Hogyan indítsam be a webáruházam?

A webáruház fejlesztés egyik legnehezebb része a forgalom beindítása.

Persze ez egy elég összetett feladat, és talán az egész webáruház fejlesztés egyik legnehezebb pontja. Ma Magyarországon ezernél is több webáruház működik, köztük jó néhányan óriási vásárlótömeget szolgálnak ki. Erről többet is olvashatsz a GKI Digital elemzésében.

De mitől is indul be a webáruház?

Egyet nagyon fontos megjegyeznem még az elején. A reklám önmagában nem elég!

Megfelelően szervezett reklámkampány természetes hozhat bizonyos mértékű forgalmat, azonban, főleg induló webáruházaknál a reklámra fordítható büdzsé viszonylag gyorsan el tud fogyni. Azt pedig tudjuk, hogy ha a kampány véget ért, és nem varázsoljuk el azt a vásárlót kellőképpen nem fog többet vásárolni.

Szóval elég összetett dolog ez, minden részletére nem is tudnék kitérni a cikk keretein belül, így csak a legfontosabbakat emelem ki.

Több fronton kell támadni, és akit elértünk, annak minőségi szolgáltatást kell nyújtanunk.

Összeállítottam egy 3 pontból álló stratégiát, amihez ugyan idő kell, de ha megfelelően követed a lépéseit, garantált lesz a siker!

Ha ezt a három területet egyformán erősíted, egy költséghatékony, stabil vásárlói közösséget alakíthatsz ki, amivel egyre kevesebb munkád lesz! A 3 terület a következő:

  1. Keresőoptimalizálás
  2. Facebook marketing
  3. Hírlevél

    1. Keresőoptimalizálás

Segítségével állandó forgalmat tudsz elérni a webáruházban. Ez az első időkben rendkívül sok munkát igényel, de ha megfelelően csinálod, egyre kevesebb idő és pénzráfordításra lesz szükséged.

Az optimális látogató úgy fog érkezni az áruházadba, hogy már keresi a nálad megtalálható terméket. Ehhez nagyon fontos hogy használj valamilyen statisztikai eszközt, ha szükséges többet is (Pl. Google Analytics, Search Console), hiszen a kereslet felméréséhez ezek elengedhetetlenek.

A beérkező látogatót szólítsd is meg, ha nem akar rögtön vásárolni, ne engedd el a kezét. Ehhez kitűnő eszköz lesz a hírlevél.

2. Facebook marketing

A Facebook-os aktivitásodnak ne a termékeladás legyen az elsődleges célja, hanem az hogy a látogatók iratkozzanak fel a hírleveledre.

A regisztrációra ösztönzés egy folyamat első lépésének tekinthető. A regisztrált vásárlójelöltekkel már van egy kapcsolati forrás, ahol költségmentesen elérhetőek. Itt időnként meg lehet keresni őket ajánlatokkal minden további reklámköltség nélkül.

3. Hírlevél

A feliratkozáshoz érdemes készíteni egy úgynevezett Landing Page-et, vagyis kapuoldalt, ami célja lehet például egy Facebook hirdetésnek. Aki a hírlevélre feliratkozik fokozatosan késztethető a vásárlásra. Nyilvánvalóan minden feliratkozó nem fog vásárolni, viszont ha elég jó hírlevelet sikerül összehozni számára, azért hálás lesz, és előfordulhat hogy ajánlani fogja azt ismerőseinek.

Fontos hogy a hírlevél ne egy terméklista legyen. Abból kap mindenki eleget. Sokkal hasznosabb ha valami értéket adunk a vásárlóinknak.

Tehát foglalkozz folyamatosan a fenti három lépéssel, és légy türelmes! Főként a keresőoptimalizálás esetén jellemző, hogy az eredmények csak kis idő elteltével látszanak.

Ha szeretnéd, hogy segítsek neked ebben keress bátran!


Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.